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테슬라 소식 및 주가, 뉴스 테슬라 팀, 2022년 11월 16일, 모델 S가 5성급 유로 NCAP 안전 등급을 받다 본문

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테슬라 소식 및 주가, 뉴스 테슬라 팀, 2022년 11월 16일, 모델 S가 5성급 유로 NCAP 안전 등급을 받다

WinGyu 2022. 12. 29. 02:10

한글 Tesla 테슬라 새소식

테슬라 한글 뉴스

2012년 출시된 모델 S는 견고한 안전 셀, 대형 전후방 크럼플 존, 강화된 배터리 팩 등 테슬라 차량 안전의 표준을 세웠다. 또한 2014년에는 모든 NHTSA 범주에서 5성급 유로 NCAP 등급과 5성급을 달성한 몇 안 되는 차량 중 하나였다.
Tesla에서 우리는 수동적이고 능동적인 안전 시스템을 병렬로 개발하여 사고의 영향을 줄이는 동시에 애초에 그것을 피하는 것을 목표로 하는 아키텍처를 만드는 안전 엔지니어링에 대한 이중적인 접근 방식을 가지고 있다.
끊임없는 개선
출시 이후, 우리는 모델 S 안전 시스템에 대한 반복적인 개선을 계속해 왔다. 이는 부분적으로 안전 테스트 프로토콜이 해가 갈수록 엄격해지는 것은 물론 도로에서 가장 안전한 차량을 엔지니어링하려는 우리의 목표를 끈질기게 추구하기 때문입니다. 매년 공식 출시되는 신차보다는 업데이트된 제조 및 엔지니어링 변경, 기존 비행대 차량에 대한 공중파 업데이트를 통해 가능한 한 빨리 안전성을 개선하는 것을 선택합니다. 이를 통해 모든 고객은 제품 라인업 전반에 걸쳐 사용 가능한 최신의 최고의 안전 기능을 이용할 수 있습니다.
유로 NCAP 재방문
작년에 우리의 안전 개선 노력은 새로운 모델 S의 출시로 절정에 달했다. 출시 후, Euro NCAP는 이번에 성인, 어린이 및 취약한 도로 사용자를 보호하는 차량의 능력뿐만 아니라 충돌 회피 및 기타 안전 지원 기능에 대한 숙련도 평가에 초점을 맞춘 가장 엄격한 2020-2022년 테스트 프로토콜에 대해 모델 S를 다시 검토했다.
이 테스트에 이어 모델 S는 다시 5성급 안전 등급과 이 프로토콜에서 테스트된 차량 중 가장 높은 종합 점수를 받았습니다. 또한 전반적으로 보다 세부적인 테스트에서도 우수한 성능을 보였습니다.
98%의 안전 보조.
91%가 어린이 탑승자 보호에 사용됩니다.
94%의 성인 승객 보호.
Far-Side Impact 하위 섹션에서 부여되는 최대 점수.
구조, 추출 및 충돌 후 안전 하위 섹션에서 최대 점수가 부여됩니다.
이러한 등급은 부분적으로 모든 신형 모델 S 차량에 표준으로 제공되는 새로운 안전 기능 덕분입니다.
충돌 방지 운전자 모니터링 시스템: 직접 모니터링을 사용하여 주의 산만한 운전자를 감지하고 전방 충돌 경고 시스템의 감도를 자동으로 조정하여 반응성을 높입니다.
고급 전면 구조 주물: 대형 주물에 대한 전문 지식을 활용하여 최대 에너지를 흡수하고 탑승자 가속도를 줄이는 완전히 새로운 전면 구조를 개발했습니다.
자동 에어백 억제: 조수석 시트에서 사람과 어린이 시트를 구분합니다. 어린이 시트가 감지되면 조수석 사이드 에어백이 자동으로 비활성화됩니다.
후방 사이드 에어백: 측면 충격 시, 특히 전방 탑승자가 두 명일 때 추가적인 보호 기능을 제공합니다. 이 에어백은 프론트 시트 사이에 전개되어 탑승자 대 탑승자의 접촉으로 인해 발생할 수 있는 머리 부상을 방지합니다.
다중 충돌 제동: 충돌 후 차량 브레이크 시스템을 자동으로 작동하여 2차 충격을 방지합니다.
스티어링 요크: 요크 에어백은 기존 스티어링 휠의 상단 섹션 없이 운전자를 전개, 쿠션 및 구속하는 동시에 계기판과 전방 도로를 선명하게 볼 수 있습니다. 모델S는 유로 NCAP로부터 별 5개를 받은 최초의 요크 차량이다.
사고 예방
탑승자를 보호하는 가장 좋은 방법은 사고를 모두 피하는 것이다.
위에서 언급한 바와 같이, 모델 S는 사고 위험을 줄이는 데 도움이 되는 소프트웨어 기능의 효과를 평가하는 유로 NCAP의 2022 안전 지원 부문에서 98%의 점수를 받았다. 이 점수는 현재 모든 테슬라 차량에 표준으로 무료로 제공되는 카메라 비전 및 신경망 처리 시스템인 Tesla Vision을 통해 달성되었습니다.
첫 번째 기능
모델 S(특히 Plaid)는 가장 빠른 가속력, 콘솔 등급의 차내 게임, 탁월한 사운드 등 자동차에서 즐길 수 있는 가장 재미있는 기능을 제공하도록 설계되었습니다. 하지만 안전이 그 모든 것보다 우선합니다. 이는 항상 당사의 첫 번째 기능입니다.
S 모델을 통해, 우리는 완전히 새로운 플래그십 차량에 걸맞은 안전성의 단계적 개선을 제공하는 것을 목표로 했다. 그리고 모든 테슬라 차량의 경우와 마찬가지로 공중파 소프트웨어 업데이트를 통해 안전성을 지속적으로 개선할 것입니다.
아직 등급이 정해지지 않았지만, 위에서 언급한 모든 안전 기능은 새로운 모델 X에서도 사용할 수 있습니다. 두 차량의 인도는 올해 말 이전에 유럽에서 시작될 것이다. Y 모델도 올해 5성급 유로 NCAP 등급을 받았다.
수정: 첫 번째 단락은 모델 S가 등급을 달성하는 유일한 차량이 아닌 몇 안 되는 차량 중 하나임을 명시하도록 업데이트되었습니다.

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With its launch in 2012, Model S set the standard for Tesla vehicle safety: a rigid safety cell, large front and rear crumple zones, and fortified battery pack. It also set a new bar for the automotive industry—in 2014, it was one of the few vehicles to achieve a 5-star Euro NCAP rating and 5 stars in every NHTSA category. At Tesla, we have a dual approach to safety engineering, which develops passive and active safety systems in parallel, creating an architecture aimed at both reducing the effects of an accident and helping to avoid it in the first place. Relentless Improvement Since its release, we’ve continued to make iterative improvements to Model S safety systems. This is due in part to safety test protocols rightfully becoming more stringent year over year, as well as our relentless pursuit of our goal to engineer the safest vehicles on the road. Rather than official yearly releases, we opt to make safety improvements as soon as they are available through updated manufacturing and engineering changes in new vehicles, and through over-the-air updates to existing fleet vehicles. This ensures every customer receives the latest and greatest safety features available throughout our lineup. Revisiting Euro NCAP Last year, our safety improvement efforts culminated in the release of a new Model S. Following its release, Euro NCAP again reviewed Model S, this time against its newest, most stringent 2020-2022 testing protocol focused on evaluating the vehicle’s ability to protect adults, children and vulnerable road users, as well as its proficiency in crash avoidance and other safety assistance features. Following this test, Model S again received a 5-star safety rating and the highest Overall Score among any vehicle tested in this protocol. It also performed exceptionally well in more detailed tests across the board: 98% in Safety Assist. 91% in Child Occupant Protection. 94% in Adult Occupant Protection. Maximum points awarded in Far-Side Impact subsection. Maximum points awarded in Rescue, Extraction and Post-Crash Safety subsection. These ratings are in part thanks to new safety features that now come standard in all new Model S vehicles: Collision Avoidance Driver Monitoring System: Uses direct monitoring to detect a distracted driver and automatically adjusts the sensitivity of the Forward Collision Warning system to be more reactive. Advanced Front-Structure Castings: Using our expertise in large castings, we developed an all-new front structure that absorbs maximum energy and reduces occupant acceleration. Automatic Airbag Suppression: Distinguishes between humans and child-seats in the front passenger seat; if a child-seat is detected, the front passenger side airbag is automatically deactivated. Far-Side Airbag: Provides additional protection during side impacts, particularly when there are two front occupants. This airbag deploys between the front seats to help prevent head injuries that could be caused by occupant-to-occupant contact. Multi-Collision Braking: Automatically activates the vehicle braking system after a collision to help prevent a secondary impact. Steering Yoke: The yoke airbag deploys, cushions and restrains the driver without the top section of a traditional steering wheel, while also providing a clear view of the instrument cluster and road ahead. Model S is the first vehicle with a yoke to receive 5 stars from Euro NCAP. Accident Prevention The best way to protect occupants is to avoid accidents all together. As noted above, Model S received a score of 98% in the Euro NCAP’s 2022 Safety Assist category, which evaluates the effectiveness of software features in helping to reduce the risk of an accident. This score was achieved with Tesla Vision, our camera vision and neural-net processing system that now comes standard and free of charge in all Tesla vehicles. Our First Feature Model S—and Plaid in particular—is designed to be the most fun you can have in a car: the fastest acceleration, console-grade in-car gaming, sublime sound and more; however, safety comes before all of that—it’s always our first feature. With Model S, we aimed to deliver a step-change improvement in safety worthy of an all-new flagship vehicle. And as is the case with all Tesla vehicles, we will continue to make incremental improvements in safety through over-the-air software updates. While not yet rated, all safety features mentioned above are also available with the new Model X. Deliveries of both vehicles will begin in Europe before the end of the year. Model Y also received a 5-star Euro NCAP rating this year. Correction: The first paragraph was updated to state that the Model S was one of a few vehicles, rather than the only, to achieve the rating


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테슬라
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회사 개요


테슬라는 전기 자동차와 에너지 생성 및 저장 시스템을 설계, 개발, 제조, 판매, 임대하고 지속 가능한 에너지 제품과 관련된 서비스를 제공한다.
이 회사는 자동차, 에너지 생성 및 저장부문을 통해 운영된다. 이 회사의 자동차 부문에는 전기 자동차의 설계, 개발, 제조, 판매, 리스와 자동차 규제 크레딧 판매가 포함된다.

이 회사의 에너지 생성 및 저장 부문은 태양 에너지 시스템 및 에너지 저장 제품의 설계, 제조, 설치, 판매, 임대, 제품 관련 서비스, 태양 에너지 시스템 인센티브 판매가 포함된다.
이 회사의 자동차 제품에는 Model 3, Model Y, Model S, Model X, Model 3가 있으며, 모델 3은 4도어 세단이다.

Model Y는 Model 3 플랫폼을 기반으로 제작된 스포츠 유틸리티 차량(SUV)이며, Model S는 4도어 세단이다.
Model X는 SUV이다. 이 회사의 에너지 저장 제품에는 Powerwall, Powerpack, Megapack이 있다.